Sanatatea sanului
Substantele din mancarurile prajite pot sa nu reprezinte niciun risc pentru cancerul de san
Se pare ca nu exista nici o legatura intre cancerul de san si acrilamida ( substanta care se gaseste in foarte multe mancaruri prajite ).
Cercetatorul Lorelei Mucci de la Universitatea de Medicina Harvard spune ca s-au efectuat foarte multe studii si ca s-a demonstrate ca acrilamida nu reprezinta un factor de risc in cancerul la san.
Cercetarile pe care le-a efectuat Dr. Mucci incearca sa stabileasca o conexiune intre acrilamida si cancer. Aceasta substanta se formeaza in timpul procesului de preparare a majoritatii alimentelor care contin carbohidrati – chipsurile din cartofi, painea, cereale si cafea.
Potrivit cercetarilor, aproximativ 30% din caloriile consummate in Statele Unite si in Europa, contin aceasta substanta care se numeste acrilamida. In medie, adultii consuma 0.5 micrograme/ kg corp/ zi. La copii consumul este mai ridicat.
Pentru acest studiu, Mucci si colegii sai au urmarit un grup de 100.000 de americani intr-o perioada de 20 de ani. Acesti participanti raspundeau adesea la intrebari legate de alimentele pe care le consuma. Aceasta informatie a fost folosita pentru a putea estima aportul zilnic de acrilamida. Consumul de acrilamida a fost corelat cu incidenta cancerului de san.
Rezultatul a fost faptul ca incidenta cancerului la san la femeile care consuma foarte multa acrilamida a fost aproximativ la fel cu cel al carora nu consuma acrilamida. La femeile din Statele Unuite aportul de acrilamida provine in principal de la cartofii prajiti, iar la femreile din Suedia aportul de acrilamida provine din consumul de cafea.
Un al treilea studiu a fost realixzat in Italia si nici aici nu s-a gasit o legatura in acest sens.
Trebuie sa evitati mancarurile prajite pentru a preveni obezitatea.

Asociatia intre acrilamida si cancerul de san descoperit la animale, se poate explica prin consumul foarte ridicat de acrilamida al acestora sau prin faptul ca acrilamida este metabolizata in mod diferit la animale in comparative cu oamenii.
Cancerul de san nu este singurul motiv pentru care trebuiesc evitate mancarurile prajite. Unul din motive este faptul ca trebuie san e mentinem la o greutate sanatoasa. Obezitatea este un factor de risc pentru multe alte boli. Daca aveti o dieta echilibrata va puteti controla si sanatatea.
Mediul n care traim ne poate influenta sanatatea.aici discutam in special despre cancerul de san.
Daca aveti o dieta cat mai diversificata va puteti stimula imunitatea. Nu este nici o problema daca mancati cartofi prajiti din cand in cand. Consumul de cartofi prajiti devine o problema atunci cand sunt consumati de trei ori pe zi. Mancarurile bogate in acrilamide si in grasimi ar trebui evitate de oamenii care sufera de boli cardiovasculare, diabet si obezitate.
Cea mai buna dieta pentru prevenirea cancerului de san este consumul de legume si fructe.
Traducerea si adaptarea - Maria Lecu, studenta medicina Universitatea Carol Davila
- autentifică-te sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii
- 1421 afişări
Sfatul Lunii
Vrei sa te simti frumoasa in fiecare zi? Programeaza-te la o consultatie de Remedii Florale Bach
Clubul Femeii Sakura
VORBESTE CU MINE in Clubul Femeilor Sakura si vei renaste din Univers spiritul delicat, puternic si echilibrat. Citeste despre psihologia copilului, a familiei, cuplului. Recomandari: citeste!
Zodiacul Femeii Sakura
Daca vrei sa cunosti misterul zodiei tale, daca vrei sa folosesti atuurile daruite de divinitate nu ezita sa consulti Zodiacul Femeii Sakura. Zodiile si pietrele lor Semnificatia datei de nastere Anul Tigrului Numerologie
Inscrie-te la newsletter
Acum te inscrii la newsletter-ul nostru si primesti pe email articole despre tratamente naturiste, terapii alternative si informatii care sa te ajute sa te mentii sanatos.



